Besluitenlijst collegevergadering 16 juli 2024

1. Besluitenlijst van de vergadering van 9 juli 2024

2. Actualisatie Mandaatbesluit gemeente Oldambt 2024

1. Het geactualiseerde Mandaatbesluit gemeente Oldambt 2024 vast te stellen onder gelijktijdige intrekking van het Mandaatbesluit gemeente Oldambt 2024 van 19 december 2023.

3. GR publiek vervoer

1. De gewijzigde gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsorganisatie Publiek vervoer Groningen Drenthe aan te gaan zoals beschreven in bijlage 2.

4. Overeenkomst plannen Raadhuisweg 11 Oude Pekela

1. Planschadeverhaalsovereenkomst af te sluiten met Dun Agro.
  2. Anterieure overeenkomst af te sluiten met Dun Agro.

5. Ontwerp verklaring van geen bedenkingen Raadhuisweg 11 Oude Pekela

Bijgaand raadsvoorstel met de beslispunten:

1. Een verklaring van geen bedenkingen af te geven ten behoeve van de uitbreiding van het bedrijf Dun Agro aan de Raadhuisweg 11 in Oude Pekela, conform de ingediende aanvraag omgevingsvergunning.
  2. Een definitieve verklaring van geen bedenkingen als afgegeven te verklaren als er tegen de ontwerpverklaring en het ontwerpbesluit omgevingsvergunning geen zienswijzen zijn ingediend.

en de bij het raadsvoorstel behorende bijlage(n) ter besluitvorming voor te leggen aan de raad.

6. Haalbaarheidsonderzoek nieuw zwembad in combinatie met nieuwe sporthal op locatie Mr. D.U. Stikkerlaan te Winschoten

Bijgaand raadsvoorstel met de beslispunten:

1. Kennis te nemen van het rapport van ICS Adviseurs inzake vervolg haalbaarheidsonderzoek nieuwe sporthal en zwembad gemeente Oldambt d.d. 16 mei 2024.
  2. Opdracht te geven tot verdere marktverkenning/haalbaarheid voor instandhouding en toekomstbestendig maken van Zwembad De Watertoren en Sporthal Stikkerlaan, versus het realiseren van een nieuwe sporthal en nieuw zwembad aan de Stikkerlaan.
  3. Voor de voortgang van het project een bedrag van € 100.000,-- beschikbaar te stellen voor een verdere marktverkenning/haalbaarheid.
  4. De kosten voor verdere marktverkenning/haalbaarheid voor een bedrag van € 50.000,- te dekken uit het nog resterend bedrag voor Uitwerken Perspectief Sportvoorziening en voor een bedrag van € 50.000,- te dekken uit de algemene reserve.

7. Raadsbrief voortgang versterking en herstel Oldambt

1. Bijgevoegde raadsbrief vast te stellen.

8. Voortzetting Vraagbaak en School als Wijk in het nieuwkomersonderwijs

1. De BCF-opdracht aan Sociaal Werk Oldambt voor de inzet van Vraagbaak en School als Wijk in het nieuwkomersonderwijs te verlengen t/m december 2024. Het hiervoor benodigde bedrag á € 9.000,- te dekken uit het budget ‘GBT - Vluchtelingen Oekraïne.’
  2. Vraagbaak en School als Wijk in het nieuwkomersonderwijs verder voort te zetten in 2025, 2026 en 2027, mits de raad hiervoor € 36.000,- per jaar beschikbaar stelt vanuit de reserve Vluchtelingen.
  3. Het financieel voorstel uit beslispunt 2 aan de raad voor te leggen via de (meerjaren)begroting in november.
  4. De BCF-opdracht via een wijzigingsbesluit formeel aan te passen, indien het budget beschikbaar is gesteld door de raad.