Gemeentelijke dienstverlening
Wilt u informatie opvragen op basis van de Wet open overheid, een klacht of bezwaarschrift indienen, of een kwetsbaarheid in een (computer)systeem melden? Doe dat hier.
Uitklap Gemeentelijke dienstverlening
Bezwaarschrift indienen
Er zijn verschillende juridische mogelijkheden om iets te kunnen ondernemen tegen besluiten van de gemeente. Een bezwaarschrift is daar één van. Lees hier alle informatie over het indienen van een bezwaarschrift.
Klacht indienen
Als u vindt dat u bent benadeeld door het optreden van een medewerker of een bestuurder van de gemeente Oldambt dan kunt u een klacht indienen. Het gaat dan om zogenoemde ‘bejegeningsklachten'. Uiteraard raden wij u aan om eerst te proberen het probleem in overleg op te lossen. Een telefoontje of een persoonlijk gesprek kan vaak al tot een oplossing leiden. Lees hier alle informatie over het indienen van een klacht.
Kwetsbaarheid (computer)systeem melden
Wij vinden de veiligheid van onze systemen erg belangrijk. Ondanks onze zorg voor de beveiliging van onze systemen kan het voorkomen dat er toch een zwakke plek is.
Als u een zwakke plek in één van onze systemen heeft gevonden horen wij dit graag zodat we zo snel mogelijk maatregelen kunnen treffen. Wij willen graag met u samenwerken om onze klanten en onze systemen beter te kunnen beschermen.
Lees meer over het melden van kwetsbaarheden in onze systemen, ook wel responsible disclosure genoemd.
Verzoek Wet open overheid (Woo) indienen
De gemeente maakt al veel informatie openbaar over haar beleid en plannen op het internet, in de krant en op social media. Zijn de documenten die u zoekt echter nog niet openbaar? Dan kunt u een verzoek doen om bestaande documenten voor iedereen openbaar te maken. Dit heet een Woo-verzoek. Lees hier alle informatie over het indienen van een Woo-verzoek.
Andere melding doen?
Wilt u iets anders melden? Bekijk dan onze overzichtspagina.