Vacature Buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand

Ben je representatief, leg je makkelijk contacten en kun je met respect en empathie aanstaande bruidsparen begeleiden op één van de mooiste dagen van hun leven? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor de gemeente Oldambt zijn wij op zoek naar een:

Buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand

(salarisschaal 8)

Wat ga je doen?

De buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (babs) is hét visitekaartje van de gemeente. Je begeleidt de ceremonie naar wens van het bruidspaar en hebt een positieve bijdrage aan één van de mooiste dagen in het leven van een bruidspaar. Daarbij houd je de wettelijke regels in acht.

Jouw werkzaamheden zijn:

• Het voeren van voorgesprekken met bruidsparen en partners om de ceremonie op maat te maken.
  • Ervoor zorgen dat de trouwakte op de trouwlocatie aanwezig is en na de ceremonie naar de gemeente wordt gebracht.
  • Het begeleiden van de huwelijksceremonie binnen de bestaande wet- en regelgeving.
  • Huwelijken voltrekken, partnerschappen registreren en geregistreerde partnerschappen in huwelijken omzetten.

Wie ben je?

Als babs ben je creatief, heb je een groot inlevingsvermogen en een goede dosis humor. Je bent daarnaast sociaal vaardig, representatief en kunt makkelijk improviseren. Je hebt integriteit hoog in het vaandel staan. Je bent in staat om voor een groep te spreken en een goede speech te schrijven. Je bent toegankelijk en makkelijk benaderbaar. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en komt gemaakte afspraken na. Ook ben je onbevooroordeeld ten aanzien van huwelijken en partnerschapsregistraties van personen van verschillend en/of gelijk geslacht, achtergrond, cultuur of religie.

Jouw opleiding en ervaring

• Je hebt kennis over alle aspecten van een huwelijksvoltrekking en het registreren van een partnerschap.
  • Je bent op de hoogte van de relevante wet- en regelgeving rondom de huwelijksceremonie.
  • Je spreekt en schrijft in toegankelijke taal. Je spreekt naast het Nederlands ook Duits, Engels en/of Gronings.
  • Het is een pre als je ervaring hebt als babs en/of hiervoor een training hebt gevolgd.

Wat bieden wij jou?

• Een oproepovereenkomst met uitgestelde prestatieplicht voor de duur van een jaar, die we bij goed functioneren na een jaar omzetten in een vaste aanstelling.
  • Een vergoeding van 5 uur per huwelijk/geregistreerd partnerschap op basis van schaal 8 van de Cao Gemeente, exclusief reiskosten voor het voorgesprek á € 0,37 per kilometer.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met zondag 13 oktober 2024 door je motivatie en cv te sturen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van je naam en vacaturenummer KC24-04. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 22 oktober 2024. Onderdeel van de sollicitatie kan zijn het houden van een speech op basis van een door ons aangedragen casus.

Wil je meer informatie over deze functie?

Voor vragen en informatie kun je contact opnemen met Agnes Roeters (teammanager Toegang KCC) via 06-25 49 10 10 of Jacqueline Gremmer (babs) via 06-25 68 60 19.

We kijken uit naar jouw reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.